Od 1 lipca zmienią się godziny obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta Krakowa. W każdy czwartek obsługa klientów będzie prowadzona od godz. 8.00. Od poniedziałku do środy oraz w piątek obsługa będzie prowadzona od godz. 7.40. Wyjątkiem są Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10.00–18.00 oraz Wydział Podatków i Opłat przy ul. Nowohuckiej 1 czynny od poniedziałku do piątku od godz. 7.00.

Przesunięcie godzin obsługi mieszkańców w czwartek wybrane zostało po analizie danych statystycznych, która wykazała, że w tym dniu obsługiwanych jest najmniej klientów.

Godziny obsługi klientów w Urzędzie Miasta Krakowa

Od 1 lipca Urząd Miasta Krakowa przyjmuje mieszkańców od poniedziałku do środy oraz w piątek w godz. od 7.40 do 15.30, a w czwartek w godz. od 8.00 do 15.30. Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych są otwarte od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–18.00. Z kolei obsługa mieszkańców w wydziałach zajmujących się bezpośrednią obsługą klientów prowadzona jest w Urzędzie Miasta Krakowa od poniedziałku do piątku do godz. 18.00. Wśród nich znajdują się: Centrum Administracyjne przy al. Powstania Warszawskiego 19, os. Zgody 2, ul. Wielicka 28A, Lubelska 29, ul. Wadowicka 8W, Punkt Obsługi Przedsiębiorcy przy ul. Zabłocie 22. Kraków jest pod tym względem ewenementem w skali kraju. Zwykle urzędy w innych miastach wydłużają godziny obsługi mieszkańców tylko w jednym dniu tygodnia.

Kasy w Wydziale Podatków i Opłat są czynne w następujących lokalizacjach: ul. Grunwaldzka 8 – kasa czynna od poniedziałku do środy i w piątek w godz. 7.40–15.00, w czwartek w godz. 8.00–15.00, ul. Nowohucka 1 – obsługa kasowa prowadzona od poniedziałku do piątku w godz. 7.10–13.00, natomiast obsługa klientów w tej lokalizacji jest prowadzona od poniedziałku do piątku w godz. 7.00–15.00. W pozostałych lokalizacjach (al. Powstania Warszawskiego 10, os. Zgody 2, ul. Wielicka 28a) kasy są czynne od poniedziałku do środy i w piątek w godz. 7.40–17.45 i w czwartek w godz. 8.00–17.45.

Krakowskie Centrum Świadczeń przyjmuje mieszkańców w lokalizacji przy ul. Stachowicza 18 od poniedziałku do środy i w piątek w godz. 7.40–18.00, zaś w czwartek od godz. 8.00 do godz. 18.00. Pobieranie biletów z kolejkomatu możliwe jest do godz. 17.30. Natomiast w lokalizacji na os. Zgody 2 mieszkańcy przyjmowani są od poniedziałku do środy i w piątek w godz. 7.40–15.30, zaś w czwartek od godz. 8.00 do godz. 15.30. Pobieranie biletów z kolejkomatu możliwe jest do godz. 15.00.

Zakres załatwianych spraw obejmuje: przyjmowanie wniosków w sprawie zasiłków rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, refundacji VAT za gaz, wniosków o wydanie zaświadczenia do programu „Czyste powietrze”, Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+, Karty Krakowskiej, Karty Dużej Rodziny. Obsługa kasowa – płatności bezgotówkowe jest prowadzona przy ul. Stachowicza 18 od poniedziałku do środy i w piątek, w godz. 7.40–17.45, a w czwartek od godz. 8.00 do godz. 17.45.

Punkt konsultacyjno-doradczy Krakowskiego Centrum Doradztwa Energetycznego w Rynku Podgórskim 1 jest otwarty od poniedziałku do środy w godz. 7.40–15.30, w czwartek w godz. 8.00–15.30, a w piątek w godz. 7.30–15.30.

Kontakt z Urzędem Miasta Krakowa

Kontakt informacyjno-interwencyjny z UMK prowadzony jest przede wszystkim za pośrednictwem miejskiej infolinii – Krakowskiego Centrum Kontaktu, gdzie można uzyskać informację o usługach realizowanych przez Gminę Miejską Kraków lub zgłosić problem czy pomysł na ulepszenie funkcjonowania miasta, który zostanie przekazany do odpowiednich służb miejskich.

Aby skorzystać z pomocy miejskich konsultantów i uzyskać praktyczne wskazówki, wystarczy zadzwonić pod numer 12 616 55 55, dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–15.30.

Dzięki internetowej rezerwacji wizyt na stronie umawianiewizyt.um.krakow.pl wiele spraw w Urzędzie Miasta Krakowa można załatwić sprawnie i bez stresu. Elektroniczna rejestracja do kolejki Urzędu Miasta Krakowa umożliwia załatwienie spraw w Krakowskim Centrum Świadczeń, Urzędzie Stanu Cywilnego, Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Wydziale Spraw Administracyjnych i Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji.

Kontakt z Urzędem Miasta Krakowa w przypadku niektórych spraw, odbiór przez strony dokumentów, których nadawcą jest urząd, prowadzony jest także za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24:

  • bezpłatny odbiór przesyłek odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. Bohdana Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
  • nadawanie przez mieszkańców przesyłek do Urzędu Miasta Krakowa odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty
  • umieszczenie przesyłki w jednym z paczkomatów lub w jakimkolwiek innym paczkomacie InPost zlokalizowanym na terenie Krakowa.

Udostępnij :

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.